צור קשר אינטרנטולוגיה תמיכה מדיה ואינטראקטיב אתרי אינטרנט מוצרים ושירותים אודותינו דף הבית
אינטרנטולוגיה > התחברות לאינטרנט > מתחברים ל- ADSL: מענה לשאלות נפוצות
 

מתחברים ל- ADSL: מענה לשאלות נפוצות


טכנולוגיית ה- ADSL נמצאת סביבנו קרוב ל-6 שנים וקרבה למצבת של - 900,000 לקוחות. למי שהצטרף ומרגיש חוסרים במידע ולמי שעדיין מחוץ לתמונה, מוגש מענה למגוון שאלות נפוצות, טרם ההתקנה.
 
מהי טכנולוגיית ה- ADSL?
תשובה:
ADSL – Asymmetric Digital Subscriber Line קו מנוי דיגיטלי אסימטרי.
שירות בטכנולוגיית ADSL מהווה ערוץ גישה רחב פס לרשת האינטרנט ליישומים מגוונים כגון גלישה באינטרנט מהיר, ועידת חוזי, יישומי מולטימדיה אינטראקטיביים, עבודה מרחוק, וידאו על פי דרישה ועוד יישומים שטיבם ויעילותם עולה ככל שצינור הגישה שלנו רחב יותר.
הטכנולוגיה למעשה פותחת את בעיית "צוואר הבקבוק" ברשת הגישה עד לבית הלקוח (The last mile) ללא צורך בהחלפת תשתית הנחושת הנוכחיות בכל בית.
ADSL כטכנולוגיית מודמים ייחודית, הופכת את קווי הנחושת ברשת הטלפון לאוטוסטרדת מידע המספקת קצבי גישה הגבוהים עשרות מונים מקצבי גישה המוכרים מקווי החיוג רגילים מהם נפרדנו די מזמן.
מודמי ADSL מסוגלים לספק קצבי גישה עד8Mbps מהמרכזת אל בית המנוי (Downstream) וקצבים של עד 768Kbps מבית המנוי אל המרכזת (Upstream) כאשר שירותי הטלפוניה הרגילה ממשיכים בפעולתם לאין מפריע.
 
HDSL, SDSL,VDSL מה הקשר ומהם ההבדלים ביניהם?
תשובה:
כל השירותים המוזכרים לעיל הינם קווי תקשורת דיגיטליים ממשפחת ה- DSL (Digital Subscriber Line). להלן פירוט קצר אודותם:
  • HDSL – High bit rate DSL קו תקשורת סימטרי לקצבים של עד 2Mbps (E1) מושתת על שתי זוגות חוטים
  • SDSL – Symmetric DSL קו תקשורת סימטרי לקצבים של עד 2Mbps (1E) מושתת על זוג חוטים יחיד
  • VDSL – Very high data rate קו תקשורת מהיר לקצבי גישה של 12-52Mbps. קצבים אלו מתקבלים בטווחי מרחק של 1000 -300 מטרים בהתאמה, ממרכזת הטלפונים האזורית, בה גר המנוי.
 

טכנולוגיית ה- DSL מסתובבת בעולם למעלה מעשור.
לישראל היא נכנסה קצת באיחור, רק בסוף 2000. מצבת ה- ADSL נכון לאוגוסט 2006 נושקת לכיוון ה- 860,000 לקוחות.
 
בעולם הסיפור די מקביל למה שקורה כאן בארץ - נתח לקוחות ה- DSL מכלל מצבת הגולשים באינטרנט רחב פס נע סביב ה- 70%. כאשר קצבי הצמיחה המשתקפים לטכנולוגייה, גבוהה יותר מול כל יתר חלופות האינטרנט המהיר.

מה ההבדל בין ה ADSL לבין הכבלים?
תשובה:
ראשית, מרבית שידורי ורשת הכבלים הינה רשת אנאלוגית ב- RF (לאחרונה עוברות חברות הכבלים לשיטת תקשורת דיגיטלית) ומכך הינה פגיעה יותר להפרעות סביבתיות או משידורים מקביליים.
רשת הכבלים הינה רשת שיתופית ואינה רשת ייעודית לכל לקוח בניגוד ל- ADSL, בו מוקצה ערוץ גישה יעודי לכל לקוח עד למרכזת האזורית. כך נוצרת שאלת אבטחת המידע כמו גם חלוקת רוחב הפס בין השכנים בשעות העומס בהן כולנו "נזכרים" לגלוש.
 
למהADSL ? מי צריך את זה?
תשובה:
מגוון האפשרויות הטמונות והניתנות לשימוש בשירות ה ADSL הינן מרובות. החל מגישה מהירה לרשת האינטרנט, מהורדות קבצים בקצבים מהירים והמשך ביישומים עתירי מולטימדיה כגון טלוויזיה, שידורי רדיו, קבצי מוסיקה באיכויות של DVD, למידה מרחוק, משחקי רשת ASP, VOICEoverIP ועוד.
כיום מרבית משירותי המידע והמסחר (אפילו משרדי הממשלה) העבירו חלק מעבודתם אל האינטרנט ובכך הפך האינטרנט לכלי הכרחי למהלך חיינו הן לצרכי עבודה ומידע והן לצרכי בידור ומדיה. במצב של אינטרנט בפס "צר" (מודם חיוג) אנו לא מנצלים את מגוון האפשרויות הגלומות במדיה הזו, אפילו מצליחים להתרגז לפעמים.
 
מהן בפועל מהירויות הגלישה וההורדה ב- ADSL?
תשובה:
ניתן למדוד את מהירויות הגלישה ברשת במגוון חלופות, ביניהם הורדת קובץ בדיקה אם זה מאתר WOW או אם ע"י תוכנות\אתרי עזר לבדיקת מהירות הגישה. עם זאת, מהירות הגלישה והורדת הקבצים הינה בתלות להרבה פרמטרים שלאו דווקא תלויים בקצב השירות שהוזמן. ובהם ניתן למנות את מאפייני המחשב, מהירות ספק האינטרנט, האתר אליו גלשתם, איכות הקו ועוד.
הסבר מפורט למהירות הגישה ברשת ניתן ללמוד ב: אודות מהירות הגלישה.
 
מהן מוגבלויות ה- ADSL?
תשובה:
מוגבלויות ה- ADSL בעיקרן נובעות מריחוק ממרכזת הטלפונים שבאזורנו. או סוג הקו אליו אנו מחוברים כפי שיפורט בהמשך. מגבלה נוספת היא תאימות המחשב שברשותנו, שלא עומד במפרט המינימלי להתחברות לקו ADSL. לפניכם מספר מכשלות כלליות העומדות לעיתים טרם חיבור לקוחות לשירות ה- ADSL והפתרונות המוצעים לרוב ע"י בזק.
  • לקוחות המחוברים באמצעות מערכות מכפילות קו. מה שידוע בכינויו 1+1. במצבים אלו פועלים להפרדת השותפים לאותו קו נחושת פיזי לשני קווים נפרדים. מערכות אלו כמעט ואינן בנמצא יותר, אך עדיין למעטים שכן, חשובה ההדגשה.
  • לקוחות\אזורים המחוברים באמצעות סיבים אופטים. במצבים אלו יכול שיותקן DSLAM מקומי, או ישונה תוואי הקו שלכם לקו נחושת.
  • לקוחות\אזורים המחוברים באמצעות יחידות רחק – מעין תת מרכזייה מרוחקת מהמרכזת הכללית. במצבים אלו, נהוג להתקין באותה יחידת רחק, mini DSLAM (רכזת ADSL קטנה) לקישור לקוחות השירות הניזונים מאותה יחידת רחק.
  • לקוחות המרוחקים מן המרכזת האזורית מעל 5-4 ק"מ. ככלל, הצהרת הטכנולוגיה שהיא לעיתים גם המכשלה שלה, כי היא יודעת לתמוך בלקוחות המרוחקים במידה סבירה מהמרכזת האיזורית. במדינתנו הקטנה, מקרים של ריחוק קיצוני מהמרכזת הם לא רבים כל כך. ולרוב כל לקוח ממוצע, שלא מתגורר באיזו ג'בלעה, יוכל להתחבר ל- ADSL. הבעיה היותר בעייתית היא לאותם אלה המתגוררים במרחק מסויים ולעיתים אף מחוברים כבר לטכנולוגיה, ורצונם לשדרג את קצב הגלישה לרמה גבוהה יותר, שם יצטרכו לקבל פתרונות חלופיים מבזק, או להמתין לכניסת ה- ADSL2, הצפוי בקרוב.
מהו הפילטר המתחבר לקו הטלפון, ומה שימושו?
תשובה:
הפילטר הינו מסנן, אשר מבצע את הפרדת התדרים שבין תדרי הטלפוניה הרגילה לבין תדרי קו התקשורת לאינטרנט, ובכך מאפשר שימוש תקין בטלפון ולאין מפרע לקו התקשורת לאינטרנט. חשיבות הפילטר הינה גבוהה ביותר לפעילות תקינה הן של קו הטלפון והן של קו התקשורת. ולכן חייב להימצא בכל שקע טלפון בבית. חשוב לציין לצד שקעי הטלפונייה הרגילים המוכרים לכולנו כי לעיתים קיימים שקעים נוספים המחוברים בקביעות או לסירוגין, לקו הטלפון וגם להם חייב שיהיה מותקן הפילטר. כגון: מכשירי אזעקה, מכשירי מצוקה למינהם וממיר הטלוויזיה בלוויין.
 
מהו הספליטר?
תשובה:
לאחר שהובן מהשאלה מעלה, על חשיבות הפילטר. לעיתים יידרש בבית מסויים פיתרון אחר וכוללני יותר. במקום לחבר לכל שקע טלפון פילטר, ניתן להתקין ספליטר ראשי לכל השקעים. הספליטר הינו מפצל קו המהווה כפילטר (מסנן) ראשי המותקן בד"כ בכניסה הראשית של קו הטלפון לבית המנוי, ובכך מבצע הפרדת תדרים גורפת לכל השקעים, בין קו הטלפוניה לבין קו התקשורת לאינטרנט. וזאת בניגוד לפילטר המותקן בכל שקע בנפרד.
חסרונו העיקרי של הספליטר הינו הדרישה להתקנה ע"י טכנאי מוסמך מטעמה של בזק. כמו גם הדרישה לחיווט ייעודי נוסף בבית הלקוח עד לשקע המיועד לגלישה במחשב. עם זאת, בבתים מרובי שקעי טלפון או ממירי טלוויזיה המחוברים לקו הטלפון, התקנת הספליטר לרוב היא הפתרון למניעת הרבה בעיות קיימות או בעיות העתידות להתגלה.
 
האם קו הטלפון הרגיל שלי יושפע עקב התקנת קו ה- ADSL?
תשובה:
לחלוטין לא. כל תכונות הטלפוניה הקודמות (תא קולי, מזוהה, כוכביות וכו'..) יישארו ויפעלו ללא שום הפרעה.
מה שקורה בהתקנת שירות ה- ADSL הוא בעצם הרחבה של קו הטלפוניה הקיים ברשותכם בעורק תקשורת נוסף וייעודי לגישה לרשת האינטרנט. כך שברמה הלוגית בסוף ההתקנה, יהיו קיימים ברשותכם "שני קווים" האחד לשימוש הטלפוניה הרגילה עם אותן התכונות והשני קו תקשורת לרשת האינטרנט.
קיים ברשותי קו ISDN האם ישארו תכונות הקו לאחר התקנת קו ה- ADSL?
תשובה:
בהחלט. כל תכונות הטלפוניה הקודמות (תא קולי, מזוהה, כוכביות וכו..) יישארו ויפעלו ללא שום הפרעה בדיוק כפי הקורה בקו רגיל. מה שקורה בהתקנת שירות ה ADSL הינו עיבוי קו הטלפוניה הקיים גם אם הוא קו ISDN, בעורק תקשורת ייעודי לגישה לרשת האינטרנט. כך שברמה הלוגית קיימים ברשותכם "שני קווים" האחד (מכלול קו ה- ISDN) לשימוש הטלפוניה הרגילה והשני קו תקשורת לרשת האינטרנט.
 
בעקבות התקנת שירות ADSL האם אזדקק לקו ה ISDN שברשותי?
תשובה:
היות וקו ה ISDN הינו שני קווי טלפוניה רגילים לכל דבר וכן קו תקשורת מהיר, יחסית למודם חיוג (64-128Kbps)איננו רואים סיבה לבטלו אלא לשמשו כקווי טלפוניה או כגיבוי לקו ה- ADSL.
עם זאת, אם אין צורך בקו נוסף ורצון טוב לשלם דמי שימוש בגין שני קווים, אתם יכולים לבטל את אחד הקווים תוך הקפאת זכויות לקו השני, ללא תשלום, למשך שנתיים. חשבו היטב לפני שתחליטו, כי את הנעשה לא יהיה ניתן להשיב (בחינם כמובן).
 
האם אני חייב קו טלפון להתקנת ADSL?
תשובה:
קו ה- ADSL מותקן על גבי קו הטלפון הרגיל ומרחיב את יכולות קו הטלפונייה הקיים בעוקת תקשורת לאינטרנט. בשלב זה לא ניתן לספק קו ADSL ללא קו טלפונייה פיזי בבית. יתכן כי בעתיד כן יהיה ניתן.
 
מה כוללת התקנת קו ה- ADSL?
תשובה:
התקנת קו ה- ADSL בבית הלקוח מתבצעת בשלושה שלבים עיקריים:
  • שלב ראשון, התקנת קו ADSL על קו הלקוח, במרכזייה האזורית.
  • שלב שני, הגדרת פרופיל קו ה- ADSL של הלקוח, במוקד האינטרנט של בזק.
  • שלב שלישי, הוא שלב התקנת ה- ADSL בבית הלקוח, משלב הפילטרים בשקעים ועד להגדרות החייגן והמודם במחשב המיועד לגלישה.
איך מתבצעת התקנת קו ה- ADSL?
תשובה:
התקנת שירות ה ADSL יכולה להתבצע באחד מהאופנים הבאים:
  • התקנה עצמית ע"י הלקוח - בהתקנה עצמית ע"י הלקוח, באחריות בזק להתקנת ה- ADSL במרכזת הטלפונים האזורית, והגדרת פרופיל הגישה ע"י מוקד האינטרנט של בזק. התקנת השירות ע"י בזק תהא עד 72 ממועד פתיחת ההזמנה. מכאן עוברת האחריות לקבלת המודם, התקנתו והגדרתו במחשב המיועד לגלישה, לטיפול הלקוח תוך סיוע מוקד האינטרנט של בזק.
  • התקנה באמצעות טכנאי בזק - בהתקנה באמצעות טכנאי בזק, התקנת השירות תבוצע במלואה, עד לווידוא גלישת הלקוח. התקנת טכנאי יכולה להכיל אחת או יותר מהאפשרויות הבאות:
  • התקנת שקע טלפון לקישור המחשב במידה ולא קיים כזה, הספקת המודם, התקנת המודם, הספקה\התקנת כרטיס רשת (בתשלום נוסף), הגדרת חייגן גישה ווידוא גלישה.
מהם סוגי ודגמי המודמים המוצעים בבזק?
תשובה:
רשימת המודמים המוצעים בבזק למצטרפים ל- ADSL מפורטים באתר האינטרנט של בזק. ככלל, סוגי המודמים המוצעים, הן מסוג USB או מסוג אתרנט. חלק ממודמי הרשת המסופקים, בעלי יכולת תמיכה בתכונת ה- Routing (היכולת לשמשו כנתב) כמו כן בחלקם קיים מספר פורטים לקישור מחשבים נוספים שברשת הביתית.
 
איזה מודם עדיף, מודם USB או מודם רשת (ETH)?
תשובה:
בחלופת המודמים, היינו ממליצים לבחור את מודמי הרשת על פני מודמי ה- USB, היות ומאפשרים מרחב שימושים רחב יותר, הן ברמת שיתוף גישה ברשת הביתית וחיבורו לחומרות נוספות כגון HUB\SWITCH, עמידותו כחומרה נפרדת ממכלול המחשב, דבר המאפשר בידוד אמצעים למטרת זיהוי תקלות ובעיקר יציבות גבוהה יותר, מהקיים במודם ה- USB. חסרונו העיקרי של מודם הרשת לעומת ה- USB, הוא באופן וקלות התקנתו, שכן מודם רשת דורש התקנת כרטיס רשת ייעודי במחשב (במידה ואינו מותקן עדיין).
 
האם ניתן לשלוח ולקבל פקס דרך ה- ADSL?
תשובה:
עקרונית לא ניתן לשלוח או לקבל פקס דרך ה- ADSL היות ואין זה קו חיוג אלא עורק תקשורת דיגיטלי. עם זאת תוכלו לשלוח פקסים דרך שירותי פקס הניתנים באתרי אינטרנט מסוימים, המסופקים לרוב בתשלום או להצטרף לשירות OneMail שירות המאפשר קבלה ושליחת פקסים ועוד, לתיבת המייל ולהיפך.
 
האם שירות ה ADSL מתאים גם למערכות הפעלה Linux?
תשובה:
אנו יודעים שכן. אך לצערנו לא התנסנו בכך, כך שאיננו יכולים להמליץ איך וכמה אך מצאנו מספר קישורים תומכים למשתמשי לינוקס. הנכם מוזמנים לעיין בהם.
 
ברשותי מספר מחשבים המחוברים ברשת האם אוכל לחברם לקו ה- ADSL?
תשובה:
בוודאי. קו ה- ADSL מהווה קו תקשורת לגישה חיצונית בלבד. כל מה שקורה לפני החיבור לקו אינו בר השפעה או הגבלה. חשובה הבדיקה המוקדמת כי רשת המחשבים מאפשרת שיתוף גישה לאינטרנט ותצורת החיבור שאינה מגבילה משתמשים לעבודה בו זמנית.
במדור עשה בעצמך השתדלנו להציג את החלופות העיקריות היכולות להציע קישוריות משותפת לאינטרנט, לפחות בכלים החינמיים המסתובבים ברשת.
 
 

לאלו המחוברים כבר לטכנולוגייה או אלו המתעתדים להצטרף לשורותיה, מצאנו לנכון להביא מקבץ מאמרים ומידע משלים אודות הטכנולוגייה והסובב לה
 

מהן דרישות המחשב המינימליות לחיבור לקו ה- ADSL?
תשובה:
היות ומרכיבי מהירות הגלישה וההורדה נגזרים בצורה לא מבוטל ממאפייני המחשב וקיבולותיו, הינו אומרים כי כל מפרט נרחב ככל שיהיה, ייטיב עם גלישתכם ברשת. עם השאיפה לגדלות מחשובית ככל שתהיה, חשוב להכיר את המינימום ההכרחי, כפי שמומלץ בטפסי ההזמנה ל- ADSL בבזק:
מחשב פנטיום 4 ומעלה
זכרון RAM 128MB ומעלה
מערכת הפעלה Win 98SE ומעלה
דפדפן אקספלורר גרסה 4 ומעלה
*כמובן, כל הדרישות המומלצות הנ"ל הינן מינימליות לחלוטין
 
איזה מסלול\קצב מתאים לי?
תשובה:
כיום מסלולי וקצבי ה- ADSL ללקוחות הפרטיים, מוצעים מקצבים נמוכים של 256Kbps ועד לגבוהים שבהם ועד ל- 5Mbps. הפרשי המחירים בין הנמוכים ביותר לגבוהים מסתכמים בכמה עשרות שקלים בודדים, מבחינת עליות בזק. מבלי להתייחס במיוחד לקצב ה- 5M. הפרשי סכומים מקבילים גם בצד מחירי ספקיות האינטרנט. כיום הקצבים וההצעות המובילות, מכוונות לקצבים של 1.5Mbps ומעלה.
הכלל המוביל במידת ההשקעה, היא מידת הצרכים שלכם מקו הגישה. במידה ושימושכם העיקרי באינטרנט מסתכם בגלישה לקריאת מיילים בלבד, קצב 750Kbps, נותן פתרון יותר מהולם למחיר. עם זאת במידה ושימושכם עובר לגבולות של הורדות מסיביות, משחקי אונליין ויישום האינטרנט כמדיה בידורית, היינו הולכים על 1.5Mbps ומעלה. הנאה השווה את ההשקעה.
 

באדיבות Telcoshops.com

 
גרסה להדפסה   |   שלח לחבר
 
 
 
 
אינטרנטולוגיה
בניית אתרים
קידום אתרים
מחשבים
התחברות לאינטרנט
מדריכים וטכנולוגיות
תמיכה ושאלות נפוצות
 


דף הבית | אודותינו | מוצרים ושירותים | אתרי אינטרנט | צור קשר | תמיכה טכנית | אינטרנטולוגיה | כניסה לניהול
בדיקת דואר | חיפוש דומיין | חנות וירטואלית | מפת אתר | תנאי שירות והצהרת פרטיות | Ccom IT

© 2017, סיקום - אינטרנט מרקטינג סנטר . כל הזכויות שמורות