צור קשר אינטרנטולוגיה תמיכה מדיה ואינטראקטיב אתרי אינטרנט מוצרים ושירותים אודותינו דף הבית
אינטרנטולוגיה > מחשבים > בריאות בעידן המחשב
 

בריאות בעידן המחשב


לבריאות המחשב כבר דאגנו. אך מה איתנו? שמירה על בריאותנו שלנו בעת השימוש במחשב, לרוב נשכח מאיתנו. מהן הסכנות וכיצד נוכל להפחיתן.
מעבר לסכנות אליהן חשוף המחשב עצמו, וירוסים, בעיות חומרה וקלקולים למיניהם, ישנו עניין נוסף החשוב הרבה יותר, עם כי לגביו אנו בדיעה כי לנו זה לא יקרה. שמירה על בריאותנו שלנו בעת השימוש בכל המוצרים המחשוביים. מהן הסכנות וכיצד נוכל להפחית את הסיכונים בפניהם אנו ניצבים?

 

עיניים

הסכנה הראשית היא לעינינו. ישיבה ממושכת מול מסך מחשב גורמת למאמץ רב לעינינו בשל האור המופץ מן המסך, בדיוק כפי שהיה קורה אילו היינו יושבים מול מנורה במשך שעות.

כמו כן, בעת עבודה באמצעות הסורק או מכונת הצילום, אל תנסו לחסוך זמן זניח : סגרו את גג מכונת הצילום או הסורק והימנעו מקבלת קרינה רבה לעיניכם. לא במקרה רבים מן האנשים הנמצאים שעות רבות מול מחשב נזקקים בשלב מוקדם יחסית למשקפי ראייה או חשים עייפות כרונית כאילו.

 

סביבת נזקים ופתרונות:

קרינה – מסך המחשב מייצר באופן מתמיד קרינה אלקטרומגנטית הבוקעת מתוכו. המצאות מתמדת מולו. קיימים מגנים הנתלים על מסך המחשב, המפחיתים את כמות קרינת האור המועברת אל עינינו. חשוב להדגיש כי מגנים אלו לא מקטינים קרינה נוספת הבוקעת מסביבת המסך. לפחות את העיניים כיסינו.


בהירות וניגודיות
– זכרון כי המסך עצמו מהווה פנס תאורה לכל דבר, שכן זוהי בהירות המסך. הרי לא יעלה על דעתכם להסתכל לתוככי פנס ועוד להתלונן כי כואבות העיניים. כך גם מול המסך. אותו כנ"ל גם לגבי ניגודיות הצבעים. בהירות יתר וניגודיות גבוהה יותר רק מעצימים את מאלץ את האישונים להתכווץ, לאורך זמן. כווננו לעצמכם את בהירות וניגודיות המסך, עד לתחושת נוחות צפייה. תרגישו זאת מיידית. בחרו בתצוגה פחות בהירה, תוך התאמת ניגודיות אופטימלית לעצמכם.

חשוב לציין כי הפחתת יתר במרכיבי הבהירות או הניגודיות, גם לא תייצר נוחות אופטימלית, להיפך, יכולה לגרום למאמץ יתר לאישונים ולעייפות מהירה יותר.


מרחק צפייה
– שני עיניים המביטות על אובייקט דורשות מהעיניים במקביל מוח לכוונן את שתיהן לכדי התאמת צפייה אופטימלית  צפייה זו הינה נגזרת של גודל האובייקט מול המרחק ממנו אנו יושבים. ישיבה במרחק סביר ממסך המחשב תפחית מאמץ עיניים ומוח. הרי לא נרצה להגיע לקוצר ראייה כבר בגיל 30... במסכים המוצעים כיום של 17” ויותר, לא יקרה כלום אם תגדילו פונטים או תקטינו רזולוציית מסך, לצפייה מורחבת יותר ומאמצת פחות.


יחס רענון
– מכירים את האיש הקטן עם הפטיש הגדול, זה שיושב בתוך הראש? הוא זה האחראי על יחס הרענון. יחס רענון מסך הוא בין המרכיבים הפחות ידועים, עם זאת בעל ההשפעה בין הגבוהות יותר לכאבי ראש עייפות הנגרמת מתוך ישיבה מול מסך. שמנו אותו בסוף, רק כדי לצרף תצלום מסך..

הגדרת יחס רענון מסך לקוי, יגרום במהרה לעינכם וראשכם לכאוב. זאת בשל הריצוד המתמיד במסך המחשב, אמנם ריצוד הפחות מורגש לעין בלתי מזויינת, עם זאת מורגש היטב לאחר שעות מבט מול מחשב. הגדרת יחס רענון של 75HZ היא ההמלצה המינימלית. 

 

הגדרות יחס הרענון נמצאות בלוח הבקרה תחת:

Display > Settings > advanced > monitor

  

פרקי כף היד
כאבי פרקי הידיים הפכו למטרד עבור מי שיושב במשך שעות מול המחשב. ומה הפלא? מדובר על שבע עצמות קטנטנות העובדות בהתמדה. השימוש בעכבר או במקלדת רגילה לרוב אינו בעל מבנה ארגונומי המותאם לפרקי הידיים, ובטח שלא בהתאמה אישית. קיים מאמץ מתמיד להישען בתנוחות מגוונות או להתאים את הפרקים בדיוק לעכבר או לאות הנכונה במקלדת. למי שזה מוכר וודאי חש בעבר עייפות (במקרה הטוב) בפרקי הידיים, והרשלניים שביננו, אף מתחילים להסתובב עם מגיני פרקים, ליציבות היד. במקרה הטוב, הכאבים יחלפו למחרת, כשנתיישב שוב מול המחשב, ובידיינו או מה שנשאר מהם, המקלדת והעכבר...

 

הפתרונות:

מנוחה - פתרון ראשון שיש לנו להציע, ראשית לפחית מאמץ ממושך. הפסיקו עצמכם כל אימת שאתם חשים תחושת אי נוחות, רגעית אפילו ושחררו ידיים, תוך תנועות סיבוביות בפרקי היד. שום דבר לא בוער יותר מהבריאות, לא לכם ולא למקום העבודה. למי שפוחד מהפסקות נבטיח, כי השקעה בהפסקה נכונה מייצרת פרודוקציה גבוהה יותר. בדוק.


מוצרים מותאמים
- בכל מקרה למי שזמנו דחוק ועבודתו מרובה, נמליץ להתעדכן במוצרים קצת יותר ארגונומיים. קיימות מקלדות ועכברים, שתוכננו במיוחד עבור אלו המשתמשים בהם זמן רב, בלי לנוח שנייה. ניתן למצוא בכל חנות לציוד למחשב משטחי עכבר ואף משטחים מקבילים למקלדת, התומכים בפרקי היד באמצעות כרית הנמצאת בדיוק במקום עליו ישען פרק כף היד.


שימוש במקלדת
- המלצה אחרת העולה פחות כסף, עם זאת עולה החינוך שימוש חדש, והא הגברת השימוש במקלדת. עיקר המאמץ לפרקי הידיים מגיע מהחמוד הזה, העכבר. התחילו לעבוד קצת יותר עם המקלדת, אפילו בגלישה באינטרנט, שהיא כביכול ממלכת העכבר. בהמשך נציע מדריך לכל המקשים והקיצורים המחליפים את העכבר.

 

ברכיים

משתמשי המחשב סובלים מבעיה של זקנים כמו שאומרים. כאבי ברכיים או עייפות ברכיים. הסיבה לכך טריוויאלית והיא הישיבה הממושכת ללא תנועות יתר בברכיים. ישיבה ממושכת משאירה את רגלינו במצב של חוסר תנועה לזמן ממושך. וכאשר הרגליים מקופלות לאורך זמן, הפרקים והגידים נעים פחות, השרירים פחות עובדים, ומשם תשישות הברכיים, לא תאחר.

 

הפתרונות:

הפסקת קפה - הפתרון הטוב ביותר הוא לקום מדי פעם לרענון. ערכו סיבוב של שתי דקות, הכינו לעצמכם כוס קפה (לבוס כמובן..). הרימו רגליים מדיי פעם, לסירקולציית דם וחזרו לעבוד. הרגליים שלכם זקוקות לכך.


מיקום כסא
– סביבת הישיבה חשובה למרחב תנועת הברכיים. ככל שתשבו קרוב מדיי לקצה השולחן, כך תאלצו להתכווץ יותר. חשוב לדאוג למרחב פנימי לרגליים, במיוחד לאור הטיפ הבא.


כדורגל
- שנו תנוחה במהלך העבודה, והקפידו לשנות את מצב רגליכם. דבר שיכול לעזור תמיד הוא להניח כדור קטן, תחת השולחן ולהתחיל לגלגלו קדימה ואחורה. כדור פלסטיק לחיץ יכול להקל גם על פעילות שרירים, תוך מאמץ כיווץ תכוף של הכדור.

 

גב

ישיבה ממושכת בסביבת המחשב ללא חשיבות לאיכות ומבנה הכיסא, עשויה לגרום לבעיות גב, המחמירות עם השנים. עצם הישיבה תוצרתה להגביל תנועת גב, תחתון בעיקר. שלא להדגיש כי עם השעות תנועת הגב הולכת וכופפת וכופפת. מגבלה זו, אינה מעיבה רק העל הגב, אלא משליכה על השכמות ומשם לעייפות הצוואר, עד כדי התכווצות שרירים במקרי קיצון.

 

הפתרונות:
מנהלים כורסה
- דאגו לכיסא ישיבה נוח. כיסא טוב הוא אחד היודע להתכוונן מכל מיני אופנים, מעלה מטה, כיוון גב תחתון, התאמת כיוון מושב. מושב תחתון שהינו עמוק מדיי, העולה על אורך הברכיים, לא יתמוך בגב התחתון ובטח לא בצוואר. במקרי הצורך צרפו לכיסא כרית נוחות המתחברת לכיסא שתאפשר לכם לכוונו מעלה מטה, ע"פ תחושותיכם במהלכו של יום.


גובה כיסא
– כוונו את גובה הכיסא, כך שמרפקי הידיים יהיו בגובה השולחן, כך תהיה לכם משענת גב זמינה, ללא כיפופים יתרים.


קרבת מוצרים
– לעיתים הישיבה והכיסא, ממש מלאכים ולפי הספר. אלא מה, המקלדת והעכבר רחוקים מאיתנו, אז מה עושים מתכופפים ומתקרבים אליהם, לא?

חשוב כי כלי העבודה יוצבו בהתאמה למיקומינו ולא להיפך. אם משטח השולחן אמור לשמש לדברים נוספים בעת השימוש במחשב, מומלץ להתמקד על מגירת מקלדת מתחת שולחן, כך תהנו מכל העולמות.

באדיבות Telcoshops.com

 
גרסה להדפסה   |   שלח לחבר
 
 
 
 
אינטרנטולוגיה
בניית אתרים
קידום אתרים
מחשבים
התחברות לאינטרנט
מדריכים וטכנולוגיות
תמיכה ושאלות נפוצות
 


דף הבית | אודותינו | מוצרים ושירותים | אתרי אינטרנט | צור קשר | תמיכה טכנית | אינטרנטולוגיה | כניסה לניהול
בדיקת דואר | חיפוש דומיין | חנות וירטואלית | מפת אתר | תנאי שירות והצהרת פרטיות | Ccom IT

© 2017, סיקום - אינטרנט מרקטינג סנטר . כל הזכויות שמורות